Gasoltubens allmänna köpvillkor

På grund av högt tryck under Black Friday så är leveranstiderna längre både ifrån oss och fraktbolaget. Tack för er förståelse.

Lagstadgad ångerrätt och förlängd ångerrätt genom ”öppet köp”

När du som konsument handlar varor på internet har du normalt 14 dagars ångerrätt enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Vi har valt att genom ”öppet köp” förlänga din lagstadgade ångerrätt till 30 dagar. Detta innebär att du har rätt att frånträda köpeavtalet, inom 30 dagar (istället för 14 dagar) från det att du tagit varan i fysisk besittning eller, vid beställning av flera varor, från det att du tagit den sista varan i fysisk besiktning.

Vill du utöva öppet köp-möjligheten måste du inom 30-dagarsperioden meddela Gasoltuben.se om att du vill frånträda köpeavtalet och därefter returnera produkten till Gasoltuben.se. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig och att produkten är oanvänd eller endast testad. Meddelande till oss behöver vara ifrån mailadressen som angavs vid beställningen.   

  • Om du vill returnera en produkt pga felköp så får du stå för fraktkostnaden själv. Se olika kostnader nedan. 
  • Du kan inte returnera en fylld gasoltub. Men om du har möjlighet kan du själv frakta den till våra fysiska butiker eller direkt till vårt lager. 
  • Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Det är tillåtet att testa produkten utan att det påverkar produktens art, egenskaper eller funktion. Om produkten bedöms som mer än testad eller om tillbehör saknas kommer vi att neka returen. Produkten skickas då tillbaka och fraktkostnad kan tillkomma. 
  • Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
  • Du kan inte returnera en tom gasoltub som du har fyllt med gasol en gång/eller bytt in mot en full gasoltub. Fraktbolagen kräver 100 % gasfria gasoltuber vid returer. 

 

Kostnader för returfrakt

Varubrev under 2kg 49:-

Paket till ombud 2-20kg 149:-                                                                                                                                                                                                              Alla paket till ombud följer det med en returfraktsedel. Skicka ett mail till retur@gasoltuben.se ifrån mailadressen som angivits på beställning och anledningen till din retur.

Alla hemleveranser från 20-35kg och uppåt 300:-

Kontakta kundtjänst för returfrakten på pall.

När din retur kommit till vårt lager och vi har gått igenom din produkt kommer vi att göra en återbetalning.  Se även konsumentverket gällande distansavtalslagen & E-handel. 

Om du väljer att skicka tillbaka på egen bekostnad så måste paketet skickas som företagspaket direkt till vårat lager Gasoltuben Nordic AB, Stockvägen 4, 61175 Enstaberga.

Paket som skickas till ombud/utlämningsställe hämtar vi inte ut. 

Reklamation – Om produkten anses som reklamation/fraktskada kontakta kundtjänsten via retur@gasoltuben.se. Glöm inte att du måste maila ifrån adressen som du angav vid beställningen samt bilder och ordernummer.  

Om din reklamation väger under 20kg så kommer den nya produkten att skickas i första hand till ditt närmsta ombud, oavsett vilket fraktvillkor som gällde på din första beställningen. Den defekta produkten  lämnar du in på samma ombud som du hämtar ut den nya.

Du som har betalat extra för hemleverans kommer att få den nya produkten hemlevererad och fraktbolaget tar med din defekta produkt tillbaka till oss. 

Om du har fått en skadad fylld gasoltub så kontakta kundtjänst. 

Om du inte har har hört någonting om leverans av ditt paket efter 3:de dagen från det att du har mottagit ett sändnings nummer kontakta Kundtjänst.

OBS: Avvikelser kan förekomma vid hög belastning på lager och eller förseningar hos fraktbolagen. Då kan det hända att det kan bli delade leveranser. Vi kan inte ge kompensation för avvikande eller försenade leveranser hos fraktbolaget. Om en vara hos oss har medvetet avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. Om du skulle behöva ändra leveransadressen/avbryta din order när ditt paket redan är skickat så kommer ni att debiteras för detta.   

Varubrev  – 49 kr – Fri frakt över 500 kr                                                                                                                                                                                             Alla paket under 2 kg skickas som vanligt brev direkt till din postlåda. Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras när leverans vid dörr eller i påse på lådan är utförd. Leveranstid 1-4 vardagar. 

Paket till ombud – 99 kr – Fri frakt över 500 kr
Paket under 20kg hämtas ut på Brings utlämningsställe. Vilket ombud paketet levereras till bestäms helt av Bring. Leveranstid 1-4 dagar.

Paket som inte hämtas ut ligger kvar på ombud i 7 dagar innan det returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

Paket till företag – 149 kr
Paketet levereras ända fram till dörren och någon måste vara på plats för att ta emot varan. Utkörningen av ditt paket beror på vilka dagar Bring har hemleverans till just ditt företag. Notera att det måste vara ett giltigt företag annars går paketet till ett ombud. 

Hemleverans – 199 kr –  Fri frakt över 500 kr                                                                                                                                                                                         
Paket över 20kg, fyllda gasoltuber samt paketerbjudande med fyllda gasoltuber levereras hem. Utkörningen av dina paket beror på vilka dagar Bring har hemleverans till ditt postnummer. Detta sker endast under dagtid mellan 8-16. Paketet som inte kan tas emot mellan dessa tider kommer att returneras till oss. Fraktbolaget kontaktar er dagen innan leverans och  chauffören ringer 30min innan så någon kan vara hemma och ta emot ditt paket. Om man vill att Bring ska lagerhålla produkten/produkterna då kommer det tillkomma en lagerhyra, därför är det viktigt att så snabbt som möjligt ta emot sitt paket. För alla paket som inte kan levereras förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgifter och hanteringsavgifter. Kostnaden kan variera från fall till fall

Uddaortstillägg tillkommer om ditt postnummer ligger registrerat som en uddaort hos Bring. Du får då direkt info om det aktuella frakttillägget i varukorgen efter att du har matat in ditt postnummer. För att undvika detta så kan du prova ett annat postnummer t.ex till arbetsplatsen eller dylikt. Priset på dessa kan skilja beroende på vilken Zon ditt postnummer tillhör.

Gotlandstillägg , alla hemleveranser till Gotland tillkommer det en avgift på 399kr.

OBS Fyllda gasoltuber till Gotland har längre leveranstider är vanligt. Kontakta kundtjänsten för ytterligare information hur vi går till väga. Under V45 & 46 kommer färjan med farligt gods vara inställd men är åter igen under V47.

Hämta i butik (Click & Collect) – 0 kr

Med vår alldeles nya tjänst Click & Collect kan du lägga din beställning online och sedan hämta den från vårt lager.

Redo att hämtas
När din order har packats kommer du att få ett mejl som berättar att din order är färdigbehandlad. Detta mejl fungerar som orderbekräftelse och ska visas upp för personalen vid upphämtning.

Tider för upphämtning
Du kan hämta din beställning när du vill på helgfria vardagar mellan 7–16.

Vid upphämtning
Parkera bilen i vår upphämtningszon till vänster innanför grinden och anmäl din ankomst enkelt och smidig via sms. Följ instruktionerna på informationsskylten. Personalen har hanterat din order i förväg och kommer ut med din beställning inom kort. Förbered dig genom att ta fram din orderbekräftelse, denna måste visas upp för personalen för att du ska kunna hämta ut din order.

Tänk på
Kör endast in i den uppmärkta upphämtningszonen. Truckar, lastbilar och andra arbetsfordon kör runt på området.

Övriga frågor
Kontakta vår kundtjänst.

Uddaortstillägg tillkommer om ditt postnummer ligger registrerat som en uddaort hos Bring. Du får då direkt info om det aktuella frakttillägget i kassan efter att du har matat in ditt postnummer. Priset på uddaortstillägg kan skilja beroende på vilken Zon ditt postnummer tillhör.

Uddaortstillägg gäller endast vid hemleverans till uddaort. Varubrev och Ombudsleveranser är alltid fraktfria vid order över 500kr.

Gotlandstillägg , alla hemleveranser till Gotland tillkommer det en avgift på 399kr.

Du finner även alla priser och postnummer med uddaortstillägg i denna lista.  

Tryckfel och produktbilder

Alla kan göra misstag. Därför reserverar vi oss för eventuella tryckfel i texter på vår hemsida.  Ibland kan även produktbilderna se olika ut men produkten har samma funktion.  Men vi strävar förstås alltid efter att återge en så liknande bild som möjligt.

Utöver lagstadgad reklamationsrätt omfattas Gasoltuben.se produkter även av en produktgaranti. För specifik garantitid, se respektive produktbeskrivning. Din orderbekräftelse gäller som garantibevis. Förvara därför dokumenten väl.

Vid köp av Gasoltub: Att köpa en gasoltub innebär att man köper in sig i ”systemet” att du har en gasoltub som du använder, när den sedan är tom så byter du in den eller fyller på den och det är då alltid företaget som fyller på gasoltuben som är ansvarig att hålla koll på provtryckningsdatum och övrigt skick på gasoltuben. Gasoltub som köps på gasoltuben.se är alltid fabriksny eller reviderad/nyprovtryckt och den är såklart också typgodkänd och tas emot hos alla Sveriges gasolförsäljare med untantag av P11 Light och P5 light som endast kan fyllas på hos företag som säljer/fyller direkt från egen gasoldepå/cistern.

Vid köp av produkt: Vi lämnar minst 2 års garanti på alla produkter, och vid problem med en produkt inom garantitiden så ersätter vi denna med en ny likadan produkt och returnerar den defekta produkten, Frakt och returkostnaden betalar Gasoltuben.se. Vissa produkter gäller längre garantitid, detta står då angivet i produktbeskrivningen.

Undersökning av produkt ska göras direkt vid leverans för att kunna reklamera fraktskadade eller saknade produkter. Om produkten är skadad vi leverans så behöver du direkt meddela oss på kundtjänst samt att du tar upp detta med chauffören så det dokumenteras av fraktbolaget samtidigt. Vänligen bifoga bild på emballage och skadan på produkten. Det är viktigt att du skickar ditt mail ifrån mailadressen som angavs vid beställningen. 

Om du vill att fraktbolaget ställer av din produkt/produkter utan att du är hemma behöver du kontakta kundtjänst för en fullmakt. Fraktbolaget kan INTE ställa av en fylld gasoltub i ett trapphus. Om det då är en fraktskada på din produkt blir det svårt att gå vidare med detta. Fraktbolaget motsäger sig all ansvar för produkterna de lämnat av utan att någon tar emot paketet.

Vill du ha en service på din gasolprodukt så kan du kontakta kundtjänst för en offert.

 

Klarnas betalningsalternativ

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

  • Betala inom 30 dagar: Betalningstid är 30 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 30 dagar finner du här .
  • Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.
  • Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.
  • Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här .

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst.

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy .

Samtliga priser som anges på Webbplatsen är i kronor och inklusive mervärdesskatt (moms). Den totala kostnaden för din beställning beräknas automatiskt baserat på dina val och presenteras innan du slutför din beställning.

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt dataskyddsförordningen GDPR rätt att få den information som vi har registrerat om dig. 

I tillägg därtill kan du när som helst begära rättelse, blockering eller permanent borttagande av dina personuppgifter i den mån dessa är inkorrekta. Vi noterar dock att för det fall vi är skyldiga enligt lag att lagra dina uppgifter, kan uppgifterna enbart blockeras.

Du är välkommen att kontakta oss på kundtjänst om du vill utöva dina rättigheter enligt ovan eller har frågor angående våran Private Policy. 

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

Få ditt köp skyddat upp till 50.000 kr om något problem inträffar. Som medlem på PriceRunner ingår alltid Köpgaranti hos oss. Denna tjänst är gratis och gäller för registrerade PriceRunner medlemmar.

För dig som inte är medlem på PriceRunner och besökt oss genom deras tjänst så kan du ändå få ditt köp omfattat av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är att inom en timme registrera dig gratis på deras hemsida. Det går på ett kick! Besök PriceRunner för gratis Köpgaranti

PriceRunner Köpgaranti ersätter dig för skada på varan vid leverans, trasig vara, om en enskild vara saknas vid leverans, om varan är felaktig eller om leverans av varan uteblir. Tänk på att beställningen måste vara adresserad till dig som privatperson.

Du får endast ersättning för direkt ekonomisk skada som du lidit, inköpskostnader och fraktkostnader. Köpgarantin lämnar ingen ersättning för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeminskning eller uteblivna intäkter.

Besök PriceRunner för en lista på ej omfattade kategorier samt fullständiga finstilta villkor för Köpgarantin.

Endast en del av butikerna hos PriceRunner omfattas av Köpgarantin. Vi är en av dessa butiker. I deras tjänst är butiker som omfattas markerade med Köpgaranti-symbolen vid sina namn. Målet med Köpgarantin är att konsumenter som näthandlar ska känna sig tryggare.

Visste du att PriceRunner är Sveriges främsta tjänst för produkt- och prisjämförelser som sedan 1999 hjälper över 1 miljon svenskar att göra bättre köp varje månad. Tjänsten är oberoende och låter ej butiker påverka den information som du som kund tar del av.

Samtliga priser som anges på Webbplatsen är i kronor och inklusive mervärdesskatt (moms). Den totala kostnaden för din beställning beräknas automatiskt baserat på dina val och presenteras innan du slutför din beställning.

Direktbetalning via din bank – Ingen avgift

Kortbetalning  – Ingen avgift

Faktura med Payex – Fakturan skickas till din e-post som du angivit i din orderbekrätfelse. Payex tar ut en faktureringsavgift på 49:-

Delbetala med SVEA EKONOMI – Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,55%.

Allmänna villkor

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI) 

Svea Ekonomi dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Svea Ekonomi personuppgiftsbehandling.

Se PayEx dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av PayEx personuppgiftsbehandling.

Fraktvilkor finns angiven i kundvagnen beroende på av valt fraktsätt.

Fri frakt över 500:-

Paket till ombud – 0:- (Om det är mindre är 500:- så tillkommer en fraktavgift på 99:-)
Du hämtar paketet på DHL:s serviceställe. Vilket serviceställe paketet levereras till bestäms helt av fraktbolaget. Frakttid 1-3 dagar.

Företagspaket – 149:-
Paketet levereras ända fram till dörren till er företagsadress och någon måste vara på plats för att ta emot varan.

Hemleverans utan avisering – 0:-
Leveranstid 1-3 arbetsdagar. Varan skickas på pall direkt hem till er, leveransen sker mellan 09-17 vardagar. Om ingen är hemma så lämnas pallen utanför dörren.

Hemleverans med avisering – 149:-
Leveranstiden varierar beroende på ditt postnummer. 1-3 vardagar från vårt lager till din närmsta inläsningscentral. Utkörning av din försändelse beror på vilka dagar DSV har hemleverans till just din bostad. DSV ringer upp er dagen innan och bestämmer tillsammans med er en dag och tid som passar er. Observera! Om du väljer att din försändelse ska stå längre än 3 arbetsdagar på terminalen ifrån den dagen du blir aviserad/uppringd så tar DSV ut en magasineringsavgift på 350:-/dag som faktureras till er i efterhand.

Hämta i butik Uppsala – 0:-
Hämtas i en av våra butiker: Gamla Uppsala 17, 755 94 Uppsala. Tel: 076-863 96 34 Du får ett SMS när dina beställda varor är redo att hämtas.

Hämta i butik Nyköping – 0:-
Hämtas i en av våra butiker: Spelhagsvägen 6, 611 31 Nyköping. Tel: 073-676 24 14 Du får ett SMS när dina beställda varor är redo att hämtas.

Lagstadgad ångerrätt och förlängd ångerrätt genom ”öppet köp”

När du som konsument handlar varor på internet har du normalt 14 dagars ångerrätt enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Vi har valt att genom ”öppet köp” förlänga din lagstadgade ångerrätt till 30 dagar. Detta innebär att du har rätt att frånträda köpeavtalet, inom 30 dagar (istället för 14 dagar) från det att du tagit varan i fysisk besittning eller, vid beställning av flera varor, från det att du tagit den sista varan i fysisk besiktning.

Vill du utöva öppet köp-möjligheten måste du inom 30-dagarsperioden meddela Gasoltuben.se om att du vill frånträda köpeavtalet och därefter returnera produkten till Gasoltuben.se. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig och att produkten är helt oanvänd. Se avsnittet gällande Retur för mer information om hur du registrerar din retur och returnerar din produkt för att på snabbast sätt slutföra ditt returärende. 

Du har inte ångerrätt om:

Vid köp av tom gasoltub: Du kan inte returnera en gasoltub som du har fyllt med gasol en gång/eller bytt in mot en full gasoltub. Fraktbolagen kräver 100 % gasfria gasoltuber vid returer. 
Har du beställt en fylld gasoltub som levereras på pall måste den vara i samma skick som när den levererades. 

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Utöver lagstadgad reklamationsrätt omfattas Gasoltuben.se produkter även av en produktgaranti. För specifik garantitid, se respektive produktbeskrivning. Din orderbekräftelse gäller som garantibevis. Förvara därför dokumenten väl.

Vid köp av Gasoltub: Att köpa en gasoltub innebär att man köper in sig i ”systemet” att du har en gasoltub som du använder, när den sedan är tom så byter du in den eller fyller på den och det är då alltid företaget som fyller på gasoltuben som är ansvarig att hålla koll på provtryckningsdatum och övrigt skick på gasoltuben. Gasoltub som köps på gasoltuben.se är alltid fabriksny eller reviderad/nyprovtryckt och den är såklart också typgodkänd och tas emot hos alla Sveriges gasolförsäljare med untantag av P11 Light och P5 light som endast kan fyllas på hos företag som säljer/fyller direkt från egen gasoldepå/cistern.

Vid köp av produkt: Vi lämnar minst 2 års garanti på alla produkter, och vid problem med en produkt inom garantitiden så ersätter vi denna med en ny likadan produkt och returnerar den defekta produkten, Frakt och returkostnaden betalar Gasoltuben.se. Vissa produkter gäller längre garantitid, detta står då angivet i produktbeskrivningen.

Undersökning av produkt ska göras direkt vid leverans för att kunna reklamera fraktskadade eller saknade produkter. Om produkten är skadad vi leverans så behöver du direkt meddela oss på info@gasoltuben.se. Vänligen bifoga bild på emballage och skadan på produkten.

Om du har valt hemleverans utan avisering ställer fraktbolaget bara av dina produkter. Om det då är en fraktskada på din produkt blir det svårt att gå vidare med detta. Fraktbolaget motsäger sig all ansvar för produkterna de lämnat av utan avisering.

För serviceärende, kontakta Gasoltubens kundtjänst. Vänd dig i första hand till info@gasoltuben.se, alternativt besök någon av våra anläggningar i Uppsala eller Nyköping. För lättast hantering, se till att ha ditt ordernummer nära till hands.

Undersökning av produkt ska göras direkt vid leverans för att kunna reklamera fraktskadade eller saknade produkter. Om produkten är skadad vi leverans så behöver du meddela oss på info@gasoltuben.se. Vänligen bifoga bild på emballage och skadan på produkten. Om du har valt hemleverans utan avisering ställer fraktbolaget bara av dina produkter. Om det då är en fraktskada på din produkt blir det svårt att gå vidare med detta. Fraktbolaget motsäger sig all ansvar för produkterna de lämnat av utan avisering.

Eventuell kostnad för frakt och undersökning kan begäras av Gasoltuben för det fall en returnerad produkt visar sig vara felfri alternativt att skadan annars inte omfattas av Gasoltubens ansvar. Gasoltuben ansvarar för fraktkostnaderna i samband med reparation vid en korrekt reklamation gjord inom garantitiden eller den lagstadgade reklamationsfristen. Kontakta Gasoltubens kundtjänst på telefonnummer 010-1604050 för att initiera ditt serviceärende.

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt dataskyddsförordningen GDPR rätt att få den information som vi har registrerat om dig. 

I tillägg därtill kan du när som helst begära rättelse, blockering eller permanent borttagande av dina personuppgifter i den mån dessa är inkorrekta. Vi noterar dock att för det fall vi är skyldiga enligt lag att lagra dina uppgifter, kan uppgifterna enbart blockeras.

Du är välkommen att kontakta oss på info@gasoltuben.se om du vill utöva dina rättigheter enligt ovan eller har frågor angående våran Private Policy. 

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

Gör du din beställning för kl 12:00 på förmiddagen skickas produkten/produkterna ut enligt listan nedan. 

Bring – Alla paket under 35kg skickas med Bring från vårt lager mån, ons, fre. 

DSV – Alla produkter över 35kg samt fyllda gasoltuber skickas på pall med DSV varje dag. 

Paket 20kg – Leveranstiden är 1-3 vardagar till ditt närmsta ombud från det att paketet lämnat vårt lager.

Företagspaket – Leveranstiden varierar beroende på företagets postnummer. 1-3 vardagar från vårt lager till din närmsta inläsningscentral. Utkörningen av ditt paket beror på vilka dagar fraktbolaget har utkörning till företagets postnummer.

Hemleverans utan avisering – Leveranstiden varierar beroende på ditt postnummer. 1-3 vardagar från vårt lager till din närmsta inläsningscentral. Utkörningen av ditt paket beror på vilka dagar fraktbolaget har utkörning till ditt postnummer. OBS Fraktbolaget motsäger sig allt ansvar om eventuella transportskador vi leverans utan avisering. 

Hemleverans med avisering – Leveranstiden varierar beroende på ditt postnummer. 1-3 vardagar från vårt lager till din närmsta inläsningscentral. Utkörningen av ditt paket beror på vilka dagar fraktbolaget har utkörning till ditt postnummer. Fraktbolaget ringer 30 min innan leverans. Om ditt paket står längre än 3 dagar på terminalen tar fraktbolaget ut en magasinavgift på 350:-/dag som faktureras i efterhand. 

Ej uthämtade paket
Ditt paket ligger kvar på ombud i 14 dagar innan det returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

OBS: Avvikelser kan förekomma vid hög belastning på lager och eller förseningar hos fraktbolag. Om en vara har oss medvetet avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

Dina åtagande vid retur är att varan måste vara i nyskick och alla tillbehör skall finnas med vid retur. Det är tillåtet att testa produkten utan att det påverkar produktens art, egenskaper eller funktion. Om produkten bedöms som mer än testad eller om tillbehör saknas kommer vi att neka returen. Produkten skickas då tillbaka och fraktkostnad kan tillkomma. 

Reklamation – Om produkten anses som reklamation tar vi tillbaka den till vårt lager och en tekniker får titta på produkten. Om då produkten fungerar felfritt så kommer vi att debiterar för fraktkostnaden samt att vi skickar tillbaka produkten till dig. Om det är fel på produkten kommer vi att skicka ut en ny produkt samt att vi står för alla fraktkostnader. 

Vid köp av tom gasoltub: Du kan inte returnera en gasoltub som du har fyllt med gasol en gång/eller bytt in mot en full gasoltub. Fraktbolagen kräver 100 % gasfria gasoltuber vid returer. 
Har du beställt en fylld gasoltub som levereras på pall måste den vara i samma skick som när den levererades. 

Ångerrätt – Om du vill returnera en produkt pga felköp så får du stå för fraktkostnaden själv. Vi kan hjälpa dig med detta men då kommer det ett avdrag på återbetalning för fraktkostnaden.  Vi hjälper dig enklast med returer via mejl på info@gasoltuben.se

När din retur kommit till vårt lager och vi har gått igenom din produkt kommer vi att göra en återbetalning.  Se även konsumentverket gällande distansavtalslagen & E-handel. 

Returer måste skickas med företagspaket direkt till vårat lager i-invest AB, Stockvägen 4, 61175 Enstaberga, paket som skickas till ombud/utlämningsställe hämtar vi inte ut.

Få ditt köp skyddat upp till 50.000 kr om något problem inträffar. Som medlem på PriceRunner ingår alltid Köpgaranti hos oss. Denna tjänst är gratis och gäller för registrerade PriceRunner medlemmar.

För dig som inte är medlem på PriceRunner och besökt oss genom deras tjänst så kan du ändå få ditt köp omfattat av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är att inom en timme registrera dig gratis på deras hemsida. Det går på ett kick! Besök PriceRunner för gratis Köpgaranti

PriceRunner Köpgaranti ersätter dig för skada på varan vid leverans, trasig vara, om en enskild vara saknas vid leverans, om varan är felaktig eller om leverans av varan uteblir. Tänk på att beställningen måste vara adresserad till dig som privatperson.

Du får endast ersättning för direkt ekonomisk skada som du lidit, inköpskostnader och fraktkostnader. Köpgarantin lämnar ingen ersättning för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeminskning eller uteblivna intäkter.

Besök PriceRunner för en lista på ej omfattade kategorier samt fullständiga finstilta villkor för Köpgarantin.

Endast en del av butikerna hos PriceRunner omfattas av Köpgarantin. Vi är en av dessa butiker. I deras tjänst är butiker som omfattas markerade med Köpgaranti-symbolen vid sina namn. Målet med Köpgarantin är att konsumenter som näthandlar ska känna sig tryggare.

Visste du att PriceRunner är Sveriges främsta tjänst för produkt- och prisjämförelser som sedan 1999 hjälper över 1 miljon svenskar att göra bättre köp varje månad. Tjänsten är oberoende och låter ej butiker påverka den information som du som kund tar del av.