Gasoltubens allmänna köpvillkor
Lagstadgad ångerrätt och förlängd ångerrätt genom ”öppet köp”
När du som konsument handlar varor på internet har du normalt 14 dagars ångerrätt enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Vi har valt att genom ”öppet köp” förlänga din lagstadgade ångerrätt till 30 dagar. Detta innebär att du har rätt att frånträda köpeavtalet, inom 30 dagar (istället för 14 dagar) från det att du tagit varan i fysisk besittning eller, vid beställning av flera varor, från det att du tagit den sista varan i fysisk besiktning.
Vill du utöva öppet köp-möjligheten måste du inom 30-dagarsperioden meddela Gasoltuben.se om att du vill frånträda köpeavtalet och därefter returnera produkten till Gasoltuben.se. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig och att produkten är oanvänd eller endast testad. Meddelande till oss behöver vara ifrån mailadressen som angavs vid beställningen.
Om du har möjlighet spara gärna originalkartongen under garantitiden på din produkt.
- Om du vill returnera en produkt pga felköp så får du stå för fraktkostnaden själv. Se olika kostnader nedan.
- Du kan inte returnera en fylld gasoltub. Men om du har möjlighet kan du själv frakta den till våra fysiska butiker eller direkt till vårt lager.
- Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Det är tillåtet att testa produkten utan att det påverkar produktens art, egenskaper eller funktion. Om produkten bedöms som mer än testad eller om tillbehör saknas kommer vi att neka returen. Produkten skickas då tillbaka och fraktkostnad kan tillkomma.
- Om du vill skicka tillbaka ett varubrev och du använder dig av en egen kartong är det viktigt att måttet inte blir större än 34x24x7 cm. Då går det inte ner i vår brevlåda och hamnar på ombud som vi inte kommer att hämta ut.
- Om varan skadas på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
- Din ångerrätt måste skickas tillbaka i originalkartong samt ytter emballage precis som produkten levererades till dig.
- Tejpa ihop produkt kartongen med omsorg. Använda gärna inte silvertejp eller liknande som förstör kartongen.
- Du kan inte returnera en tom gasoltub som du har fyllt med gasol en gång/eller bytt in mot en full gasoltub. Fraktbolagen kräver 100 % gasfria gasoltuber vid returer.
Kostnader för returfrakt
Varubrev under 2kg 49:- (34x24x7 cm är max måtten för varubrev om du väljer att skicka i en ny egen kartong.)
Paket till ombud 2-20kg 149:-
Hemleverans 20kg – uppåt, kontakta kundtjänst för prisuppgifter.
I varubrev och paket till ombud medföljer det en returfraktsedel. Skicka ett mail till retur@gasoltuben.se ifrån mailadressen som angivits på beställning och anledningen till din retur.
När din retur kommit till vårt lager och vi har gått igenom din produkt kommer vi att göra en återbetalning. Se även konsumentverket gällande distansavtalslagen & E-handel.
Om du väljer att skicka tillbaka på egen bekostnad så måste paketet skickas som företagspaket direkt till vårat lager Gasoltuben Nordic AB, Stockvägen 4, 61175 Enstaberga.
Paket som skickas till ombud/utlämningsställe hämtar vi inte ut.
Du som kund har ett ansvar att gå igenom och se efter eventuella fraktskador direkt när du tagit emot produkten. Om du hämtar ut produkten på ett ombud så ska anmälan ske direkt till personalen på ombudet. Om produkten levereras hem till dig så ska anmälan ske direkt till chauffören. Inom 48h ska du ha inkommit med en anmälan till vår kundtjänst på retur@gasoltuben.se Mailet måste innehålla order nummer, kort beskrivning samt bilder. Anmälan behöver inkomma ifrån mail adressen som användes på beställningen.
Om du har valt att fraktbolaget ska ställa av dina produkter utan underskrift så avsäger vi och fraktbolaget oss ansvar om något är saknat eller skadat.
Om du har möjlighet spara gärna originalkartongen under garantitiden på din produkt.
Om produkten anses som reklamation kontakta kundtjänsten via retur@gasoltuben.se Glöm inte att du måste maila ifrån adressen som du angav vid beställningen samt bilder och ordernummer.
Vid en mottagen skadad, icke fungerande eller felskickad produkt kommer ny att skickas ut när vi mottagit den första produkten på vårt lager.
Om du inte får din produkt att fungerar fysiskt så kontakta i första hand info@gasoltuben.se för vidare hjälp av lättare felsökningar.
Din reklamation bör skickas tillbaka i originalkartong samt ytter emballage precis som produkten levererades till dig om möjligt. Tejpa ihop produkt kartongen med omsorg. Använda gärna inte silvertejp eller liknande som förstör kartongen.
Om din produkt väger under 20kg så kommer den att skickas till närmsta ombud samt att du kommer få returnera den reklamerade produkten via ombud.
Om du har fått en skadad fylld gasoltub så kontakta kundtjänst.
Hämta i butik (Click & Collect) – 0 kr
Med vår alldeles nya tjänst Click & Collect kan du lägga din beställning online och sedan hämta den från vårt lager i Enstaberga.
Redo att hämtas
Du kommer att få ett mail där det står att din order är färdigbehandlad. Detta mejl fungerar som orderbekräftelse och ska visas upp för personalen vid upphämtning. OBS invänta sms ifrån oss när din produkt är redo att hämtas.
Tider för upphämtning
Du kan hämta din beställning helgfria vardagar mellan kl. 8-15.
Vid upphämtning
Parkera bilen i vår upphämtningszon till vänster innanför grinden. Kom och knacka på byggboden så hjälper vi er. Förbered dig genom att ta fram din orderbekräftelse, denna måste visas upp för personalen för att du ska kunna hämta ut din order.
Tänk på
Kör endast in i den uppmärkta upphämtningszonen. Truckar, lastbilar och andra arbetsfordon kör runt på området.
Övriga frågor
Kontakta vår kundtjänst.
Om du inte har har hört någonting om leverans av ditt paket efter 3:de dagen från det att du har mottagit ett sändnings nummer kontakta Kundtjänst.
OBS: Avvikelser kan förekomma vid hög belastning på lager och eller förseningar hos fraktbolagen. Då kan det hända att det kan bli delade leveranser. Vi kan inte ge kompensation för avvikande eller försenade leveranser hos fraktbolaget. Om en vara hos oss har medvetet avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. Om du skulle behöva ändra leveransadressen/avbryta din order när ditt paket redan är skickat så kommer ni att debiteras för detta.
Uddaortstillägg tillkommer om ditt postnummer ligger registrerat som en uddaort hos Bring. Du får då direkt info om det aktuella frakttillägget i varukorgen efter att du har matat in ditt postnummer. För att undvika detta så kan du prova ett annat postnummer t.ex till arbetsplatsen eller dylikt. Priset på dessa kan skilja beroende på vilken Zon ditt postnummer tillhör.
Varubrev – 49 kr – Fri frakt över 500 kr Alla paket under 2 kg skickas som vanligt brev direkt till din postlåda. Du aviseras när leveransen är utförd. Om Postnord känner att det inte är säkert lämna paketet i din postlåda kommer paketet till närmsta ombud och du blir aviserad via sms. Leveranstid 1-4 vardagar.
Paket till ombud – 99 kr – Fri frakt över 500 kr
Paket under 20kg hämtas ut på Brings utlämningsställe. Vilket ombud paketet levereras till bestäms helt av Bring. Leveranstid 1-4 dagar.
Paket som inte hämtas ut ligger kvar på ombud i 7 dagar innan det returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 149:-
Paket till företag – 149 kr
Paketet levereras ända fram till dörren och någon måste vara på plats för att ta emot varan. Utkörningen av ditt paket beror på vilka dagar Bring har hemleverans till just ditt företag. Notera att det måste vara ett giltigt företag annars går paketet till ett ombud.
Hemleverans – 199 kr – Fri frakt över 500 kr
Paket över 20kg, fyllda gasoltuber samt paketerbjudande med fyllda gasoltuber levereras hem. Utkörningen av dina paket beror på vilka dagar Bring har hemleverans till ditt postnummer. Detta sker endast under dagtid mellan 8-16. Paketet som inte kan tas emot mellan dessa tider kommer att returneras till oss. Fraktbolaget kontaktar er dagen innan leverans och chauffören ringer 30min innan så någon kan vara hemma och ta emot ditt paket. Om man vill att Bring ska lagerhålla produkten/produkterna då kommer det tillkomma en lagerhyra, därför är det viktigt att så snabbt som möjligt ta emot sitt paket. För alla paket som inte kan levereras förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgifter och hanteringsavgifter. Kostnaden kan variera från fall till fall.
Om du vill att fraktbolaget ställer av din produkt/produkter utan att du är hemma behöver du kontakta kundtjänst för en fullmakt. Fraktbolaget kan INTE ställa av en fylld gasoltub i ett trapphus eller hög risk för stöld. Om det då är en fraktskada på din produkt blir det svårt att gå vidare med detta. Fraktbolaget och vi motsäger oss allt ansvar för produkterna när de lämnats av utan att någon tar emot paketet.
Om produkten/produkterna har blivit avställda utan någon överenskommelse, kontakta kundtjänst omedelbart.
Gotlandstillägg , alla hemleveranser till Gotland tillkommer det en avgift på 399kr.
OBS Fyllda gasoltuber till Gotland har längre leveranstider är vanligt. Kontakta kundtjänsten för ytterligare information hur vi går till väga.
Uddaortstillägg tillkommer om ditt postnummer ligger registrerat som en uddaort hos Bring. Du får då direkt info om det aktuella frakttillägget i kassan efter att du har matat in ditt postnummer. Priset på uddaortstillägg kan skilja beroende på vilken Zon ditt postnummer tillhör.
Uddaortstillägg gäller endast vid hemleverans till uddaort. Varubrev och Ombudsleveranser är alltid fraktfria vid order över 500kr.
Gotlandstillägg , alla hemleveranser till Gotland tillkommer det en avgift på 399kr.
Du finner även alla priser och postnummer med uddaortstillägg i denna lista.
Tryckfel och produktbilder
Alla kan göra misstag. Därför reserverar vi oss för eventuella tryckfel i texter på vår hemsida. Ibland kan även produktbilderna se olika ut men produkten har samma funktion. Men vi strävar förstås alltid efter att återge en så liknande bild som möjligt.
Utöver lagstadgad reklamationsrätt omfattas Gasoltuben.se produkter även av en produktgaranti. För specifik garantitid, se respektive produktbeskrivning. Din orderbekräftelse gäller som garantibevis. Förvara därför dokumenten väl. Om ni har möjlighet spara gärna originalkartongen under garantitiden.
Vid köp av Gasoltub: Att köpa en gasoltub innebär att man köper in sig i ”systemet” att du har en gasoltub som du använder, när den sedan är tom så byter du in den eller fyller på den och det är då alltid företaget som fyller på gasoltuben som är ansvarig att hålla koll på provtryckningsdatum och övrigt skick på gasoltuben. Gasoltub som köps på gasoltuben.se är alltid fabriksny eller reviderad/nyprovtryckt och den är såklart också typgodkänd och tas emot hos alla Sveriges gasolförsäljare med untantag av P11 Light och P5 light som endast kan fyllas på hos företag som säljer/fyller direkt från egen gasoldepå/cistern.
Vid köp av produkt: Vi lämnar minst 2 års garanti på alla produkter, och vid problem med en produkt inom garantitiden så ersätter vi denna med en ny likadan produkt och returnerar den defekta produkten, Frakt och returkostnaden betalar Gasoltuben.se. Vissa produkter gäller längre garantitid, detta står då angivet i produktbeskrivningen.
Undersökning av produkt ska göras direkt vid leverans för att kunna reklamera fraktskadade eller saknade produkter. Om produkten är skadad vi leverans så behöver du direkt meddela oss på kundtjänst samt att du tar upp detta med chauffören/ombudet så det dokumenteras av fraktbolaget samtidigt. Vänligen bifoga bild på emballage och skadan på produkten. Det är viktigt att du skickar ditt mail ifrån mailadressen som angavs vid beställningen samt inom 48h.
Om du vill att fraktbolaget ställer av din produkt/produkter utan att du är hemma behöver du kontakta kundtjänst för en fullmakt. Fraktbolaget kan INTE ställa av en fylld gasoltub i ett trapphus eller hög risk för stöld. Om det då är en fraktskada på din produkt blir det svårt att gå vidare med detta. Fraktbolaget motsäger sig all ansvar för produkterna de lämnat av utan att någon tar emot paketet.
Om produkten/produkterna har blivit avställda utan någon överenskommelse, kontakta kundtjänst omedelbart.
Klarnas betalningsalternativ
Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:
- Betala inom 30 dagar: Betalningstid är 30 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 30 dagar finner du här .
- Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.
- Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.
- Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.
Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här .
För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst.
Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy .
Samtliga priser som anges på Webbplatsen är i kronor och inklusive mervärdesskatt (moms). Den totala kostnaden för din beställning beräknas automatiskt baserat på dina val och presenteras innan du slutför din beställning.
Vi återbetalar inte mellanskillnaden vid prissänkning efter att du har lagt din order. Det gäller samtligt kampanjer som Black Week, Cyber Monday, Mellandagsrea osv.
Denna integritetspolicy beskriver de personuppgifter som samlats in eller genererats (behandlats) när du använt Gasoltubens webbplats eller handlat i en av Gasoltubens butiker. Den beskriver också hur dina personuppgifter används, delas och skyddas, de olika val du har beträffande dina personuppgifter och hur du kan kontakta oss.
Vilka personuppgifter vi samlar in och när?
Vi ber dig att tillhandahålla vissa personuppgifter för att kunna leverera de produkter eller tjänster som du önskar. Exempelvis, när du gör ett köp, kontaktar vår kundtjänst, ber om kontakt med oss, deltar i våra event eller tävlingar eller använder vår webbplats.
Dessa personuppgifter inkluderar dina:
- Kontaktuppgifter inklusive namn, e-post, telefonnummer samt mottagar- och faktureringsadress.
- Inloggnings- och kontoinformation, inklusive elektronisk signatur, lösenord och unikt användar-ID. (Eventuellt för framtiden)
- Personliga uppgifter inklusive kön, hemstad, födelsedatum och inköpshistoria.
- Betalnings- eller kreditkortsinformation.
- Bilder, foton och videoklipp.
- Personliga preferenser inklusive din önskelista samt marknadsförings- och cookiepreferenser.
När du interagerar med vår webbplats samlas vissa data automatiskt upp från din enhet eller webbläsare. Mer information om dessa metoder ingår i avsnittet ”Cookies och Pixel-taggar” i denna integritetspolicy enligt nedan. Dessa personuppgifter inkluderar:
- Enhets-ID, samtalsaktivitet, nätverksåtkomst, lagringsinformation och batteriinformation.
- Cookies, IP-adresser, webb-adresser, data som identifierar din webbläsare och version, och webbeacons och taggar som finns tillgängliga på dina enheter.
Varför och hur vi använder dina personuppgifter?För att tillhandahålla funktionerna för webbplatsen och tjänster du efterfrågar
När du använder vår webbplats använder vi dina personuppgifter för att tillhandahålla den efterfrågade produkten eller tjänsten. Om du till exempel gör ett köp på Gasoltuben.se eller deltar i ett event eller en kampanj använder vi de kontaktuppgifter du försett oss med för att kommunicera med dig om inköp, händelser eller marknadsföring. Om du kontaktar vår kundtjänst så använder vi dina personuppgifter (t.ex. leverans- eller betalningsinformation) eller information om den produkt du har köpt, för att hjälpa dig att lösa ett problem eller en fråga.
I flera fall där du använder funktioner på vår webbplats så kan du behöva förse Gasoltuben med ytterligare uppgifter eller samtycke för att använda dessa särskilda funktioner. Om du till exempel gör en reklamation på en skadad vara.
För att kommunicera information om våra produkter, tjänster, evenemang och för andra marknadsföringsändamål
När du samtycker kommer vi att skicka ut marknadsföring och nyheter avseende Gasoltubens produkter, tjänster, tillställningar och andra kampanjer. Du kan välja att ta tillbaka ditt samtycke när du än vill.
Om du är en befintlig kund hos Gasoltuben (exempelvis om du har gjort beställningar från oss) kan vi använda de kontaktuppgifter som du lämnat för att marknadsföra liknande Gasoltuben-produkter eller tjänster om tillåtet enligt gällande lag (förutsatt att du inte valt bort detta). I annat fall ber vi om ditt samtycke för att skicka dig marknadsföringsinformation. Vi kan komma att använda information som du tillhandahåller oss samt information från andra Gasoltuben-produkter eller tjänster – till exempel din användning av webbplatsen och dina besök på eller inköp i Gasoltuben-butiker, ditt deltagande i Gasoltuben-evenemang och tävlingar genom att anpassa kommunikation om produkter och tjänster som kan vara intressanta för dig.
För att driva, förbättra och behålla vår verksamhet, produkter och tjänster
Vi använder de personuppgifter som du tillhandahåller oss för att bedriva vår verksamhet. Exempelvis när du gör ett inköp använder vi denna information i vår redovisning, revision och andra interna funktioner. Vi kan komma att använda personuppgifter om hur du använder våra produkter och tjänster för att förbättra användarupplevelsen och hjälpa oss att diagnostisera problem med teknik och service samt administrera vår webbplats.
För att skydda våra eller andras rättigheter, egendom eller säkerhet
Vi kan också använda personuppgifter om hur du använder vår webbplats för att förhindra eller upptäcka bedrägerier, missbruk, olagliga användning och överträdelser av våra användarvillkor, samt för att följa domstolsbeslut, myndighetsförelägganden eller tillämplig lag.
För allmänna analysändamål
Vi använder information om hur våra besökare använder vår webbplats och tjänster för att förstå kundbeteende eller preferenser. Till exempel kan vi använda information om hur besökare på Gasoltuben.se söker efter och hittar produkter för att bättre förstå de bästa sätten att organisera och presentera produktutbud i våra butiker.
Andra syften
Vi kan även använda dina personuppgifter på andra sätt och meddelar då detta vid den aktuella tidpunkten samt inhämtar samtycke där så är nödvändigt.
Rättslig grund
Vid behandling av dina personuppgifter stödjer vi oss på en viss rättslig grund, beroende på hur du interagerar med vår webbplats.
När du handlar produkter från vår webbplats och/eller våra butiker behöver vi dina personuppgifter för att uppfylla vårt uppdrag till dig. Exempelvis behöver vi dina betalnings- samt kontaktuppgifter för att kunna hantera och leverera din beställning.
Vi stödjer också vår behandling på annan rättslig grund, såsom våra berättigade intressen som näringsidkare, för att uppfylla en rättslig förpliktelse eller för att skydda dina grundläggande intressen.
Tillgängliggörande/delning av dina personuppgifter
Gasoltuben delar dina personuppgifter med:
Tredje parts leverantörer som behandlar personuppgifter för Gasoltubens räkning, till exempel för att behandla kreditkort och betalningar, frakt och leveranser, hantera och tillhandahålla service beträffande data, distribuera e-post, analys, hantera varumärkes- och produktreklam samt administrera vissa tjänster och funktioner. När vi använder tredjepartsleverantörer ingår vi avtal som kräver att de genomför lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda dina personuppgifter.
Andra tredjeparter i den utsträckning som är nödvändig för att: (i) följa en myndighetsbegäran, domstolsbeslut eller tillämplig lag, (ii) förhindra olaglig användning av vår webbplats eller överträdelser av vår webbplats och användarvillkoren och för vår policy, (iii) försvara oss mot tredje parts krav och (iv) hjälpa till med bedrägeribekämpning eller utredning (t.ex. om varumärkesförfalskning och piratkopiering).
Med tredje part i fall där du har givit samtycke.
Vi kan också överföra personuppgifter som vi har om dig om vi säljer eller överlåter hela eller en del av vår verksamhet eller tillgångar (inklusive i händelse av omorganisation, avknoppning av bolag, upplösning eller likvidation).
Skydd och behandling av dina personuppgifter
Kryptering och säkerhet
Vi använder en rad tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder, inklusive kryptering och autentiseringsverktyg, för att upprätthålla säkerheten för dina personuppgifter.
Lagring av dina personuppgifter
Vi behåller dina personuppgifter så länge som nödvändigt för att uppfylla de ändamål som är uppställda i denna integritetspolicy (om inte en längre lagringsperiod är nödvändig enligt tillämplig lag). För personuppgifter relaterade till produktköp behåller vi dessa för att följa de lagliga skyldigheter vi har (såsom villkor uppställda enligt skatt- samt köplagar samt för garantiändamål).
Dina rättigheter avseende dina personuppgifter
Du har rätt att begära:
- Tillgång till dina personuppgifter
- En elektronisk kopia av dina personuppgifter (dataportabilitet)
- Korrigering av dina personuppgifter om de är ofullständiga eller felaktiga
- Radering eller begränsning av dina personuppgifter under vissa omständigheter enligt tillämplig lag. Dessa rättigheter är inte absoluta. Om vi har erhållit ditt samtycke till behandling av dina personuppgifter har du när som helst rätt att återkalla ditt samtycke.
Du har också rätt att invända mot vår behandling (t.ex. om någon av de uppgifter som samlats in är felaktiga). I vissa fall kan dock inte Gasoltuben tillmötesgå din begäran om radering, om uppgifterna behövs för att uppfylla gällande lagar, exempelvis bokföringslagen.
Om du vill ha en kopia av dina personuppgifter eller åberopa någon av dina andra rättigheter, vänligen kontakta oss genom de kontaktuppgifter som finns tillgängliga i ”Frågor och Feedback” avsnittet nedan.
Cookies och Pixel-taggar
Gasoltuben inhämtar och registrerar information, som kan innehålla personuppgifter från din webbläsare när du använder vår webbplats. Vi använder en rad olika metoder, till exempel cookies och pixel-taggar för att samla in denna information, vilket kan innehålla din:
- IP-adress
- Unik cookieidentifierare, cookieinformation och information om huruvida enheten har programvara för åtkomst till vissa funktioner
- Unik identifieringsenhet och enhetstyp
- Domän, webbläsartyp och språk
- Operativsystem och systeminställningar
- Land och tidszon
- Tidigare besökta webbplatser
- Information om din interaktion med vår webbplats, såsom val, inköp och angivna inställningar
- Åtkomsttider och refererande webbadresser
Tredje part kan också samla in information via webbplatserna via cookies, plug-ins från tredje part och widgets. Dessa tredje parter samlar in data direkt från din webbläsare och behandlingen av dessa uppgifter omfattas av deras egen sekretesspolicy.
Vi använder cookies och pixeltaggar för att spåra våra kunders användning av webbplatser och för att förstå våra kunders preferenser (såsom land och språkval). Detta gör det möjligt för oss att tillhandahålla tjänster till våra kunder och förbättra deras online-upplevelse. Vi använder även cookies och pixeltaggar för att erhålla aggregerad (sammanlagd) data om webbplatstrafik och webbplatsinteraktion, för att identifiera trender och få statistik så att vi kan förbättra vår webbplats. Det finns generellt tre kategorier av cookies som används på vår webbplats:
- Funktionellt: Dessa cookies krävs för grundläggande webbplatsfunktionalitet och är därför alltid aktiverade. Dessa inkluderar cookies som låter dig komma ihåg när du utforskar vår webbplats inom en enda session eller, om du begär det, från session till session. De hjälper till att göra kundvagnen och utcheckningsprocessen möjlig samt hjälpa till i säkerhetsfrågor och vid efterlevande av bestämmelser.
- Prestanda: Med dessa cookies kan vi förbättra vår webbplats funktionalitet genom att spåra användningen. I vissa fall förbättrar dessa cookies hur snabbt vi kan behandla din förfrågan och låta oss komma ihåg de inställningar du har valt. Att neka dessa cookies kan leda till dåligt anpassade rekommendationer och långsam prestanda.
- Sociala medier och reklam: Sociala medier-cookies erbjuder möjlighet att ansluta dig till dina sociala nätverk och dela innehåll från vår webbplats via sociala medier. Reklam-cookies (av tredje part) samlar in information som hjälper dig att skräddarsy reklam för dina intressen, både inom och utanför vår webbplats. I vissa fall involverar dessa cookies behandlingen av dina personuppgifter. Att neka dessa cookies kan leda till en annonsering som inte är lika relevant för dig eller att du inte kan länka effektivt med Facebook, Twitter eller andra sociala nätverk och/eller inte låta dig dela innehåll på sociala medier.
Du kan alltid ändra din preferens genom att besöka ” Om Cookies” längst ner på varje sida på vår webbplats.
För en utförlig och aktuell sammanfattning av varje tredje part som får åtkomst till din webbläsare (via Gasoltubens webbplatser eller på annat sätt) rekommenderar vi att du installerar ett webbläsarplugin som är byggt för detta ändamål. Du kan också välja att din dator varnar dig varje gång en cookie skickas, eller du kan välja att stänga av alla cookies. Du gör det genom dina webbläsarinställningar på varje webbläsare och enhet som du använder. Varje webbläsare skiljer sig, så titta på din webbläsares hjälpmeny för att lära dig rätt sätt att ändra dina cookies. Om du stänger av cookies kan du inte ha tillgång till många funktioner som gör vår webbplats mer effektiv och vissa av våra tjänster fungerar inte som de ska.
Användning av Gasoltubens webbplats med tredjepartsprodukter och tjänster
Vår webbplats gör att du kan interagera med en mängd andra digitala produkter och tjänster. Exempelvis kan vår webbplats integreras med tredje parts enheter för aktivitetsspårning, sociala nätverk och andra digitala tjänster.
Vår webbplats kan länka till andra (tredjeparts) webbplatser och appar för din bekvämlighet eller information. Länkade webbplatser och appar har sina egna integritetsbestämmelser eller policy, vilket vi uppmanar dig att granska. I de fall länkade webbplatser eller appar ej ägs eller kontrolleras av oss ansvarar vi inte för innehållet, användningen av dessa webbplatser eller appar eller hur de hanterar integritetsskyddet.
Ändringar i vår integritetspolicy
Tillämplig lag och vår praxis förändras över tiden. Om vi beslutar att uppdatera vår integritetspolicy lägger vi in ändringarna på vår webbplats. Om vi väsentligt ändrar det sätt på vilket vi behandlar dina personuppgifter, kommer vi att ge dig ett förhandsmeddelande, eller om det är juridiskt nödvändigt, begära ditt samtycke innan sådana ändringar genomförs. Vi uppmanar dig att noggrant läsa vår integritetspolicy och hålla dig informerad om våra rutiner. Denna integritetspolicy ändrades senast 21 maj 2018.
Frågor och feedback
Vi välkomnar frågor, kommentarer och synpunkter på vår integritetspolicy och integritetspraxis.
Om du vill lämna feedback eller om du har frågor eller synpunkter eller vill utöva dina rättigheter relaterade till dina personuppgifter, kontakta kundtjänst på info@gasoltuben.se
Om du kontaktar oss med ett klagomål kring integritetsskyddet kommer detta att behandlas med målet att lösa problemet på ett effektivt och korrekt sätt.
2023-09-08
Få ditt köp skyddat upp till 50.000 kr om något problem inträffar. Som medlem på PriceRunner ingår alltid Köpgaranti hos oss. Denna tjänst är gratis och gäller för registrerade PriceRunner medlemmar.
För dig som inte är medlem på PriceRunner och besökt oss genom deras tjänst så kan du ändå få ditt köp omfattat av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är att inom en timme registrera dig gratis på deras hemsida. Det går på ett kick! Besök PriceRunner för gratis Köpgaranti
PriceRunner Köpgaranti ersätter dig för skada på varan vid leverans, trasig vara, om en enskild vara saknas vid leverans, om varan är felaktig eller om leverans av varan uteblir. Tänk på att beställningen måste vara adresserad till dig som privatperson.
Du får endast ersättning för direkt ekonomisk skada som du lidit, inköpskostnader och fraktkostnader. Köpgarantin lämnar ingen ersättning för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeminskning eller uteblivna intäkter.
Besök PriceRunner för en lista på ej omfattade kategorier samt fullständiga finstilta villkor för Köpgarantin.
Endast en del av butikerna hos PriceRunner omfattas av Köpgarantin. Vi är en av dessa butiker. I deras tjänst är butiker som omfattas markerade med Köpgaranti-symbolen vid sina namn. Målet med Köpgarantin är att konsumenter som näthandlar ska känna sig tryggare.
Visste du att PriceRunner är Sveriges främsta tjänst för produkt- och prisjämförelser som sedan 1999 hjälper över 1 miljon svenskar att göra bättre köp varje månad. Tjänsten är oberoende och låter ej butiker påverka den information som du som kund tar del av.
Samtliga priser som anges på Webbplatsen är i kronor och inklusive mervärdesskatt (moms). Den totala kostnaden för din beställning beräknas automatiskt baserat på dina val och presenteras innan du slutför din beställning.
Direktbetalning via din bank – Ingen avgift
Kortbetalning – Ingen avgift
Faktura med Payex – Fakturan skickas till din e-post som du angivit i din orderbekrätfelse. Payex tar ut en faktureringsavgift på 49:-
Delbetala med SVEA EKONOMI – Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.
Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,55%.
Svea Ekonomi dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Svea Ekonomi personuppgiftsbehandling.
Se PayEx dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av PayEx personuppgiftsbehandling.
Fraktvilkor finns angiven i kundvagnen beroende på av valt fraktsätt.
Fri frakt över 500:-
Paket till ombud – 0:- (Om det är mindre är 500:- så tillkommer en fraktavgift på 99:-)
Du hämtar paketet på DHL:s serviceställe. Vilket serviceställe paketet levereras till bestäms helt av fraktbolaget. Frakttid 1-3 dagar.
Företagspaket – 149:-
Paketet levereras ända fram till dörren till er företagsadress och någon måste vara på plats för att ta emot varan.
Hemleverans utan avisering – 0:-
Leveranstid 1-3 arbetsdagar. Varan skickas på pall direkt hem till er, leveransen sker mellan 09-17 vardagar. Om ingen är hemma så lämnas pallen utanför dörren.
Hemleverans med avisering – 149:-
Leveranstiden varierar beroende på ditt postnummer. 1-3 vardagar från vårt lager till din närmsta inläsningscentral. Utkörning av din försändelse beror på vilka dagar DSV har hemleverans till just din bostad. DSV ringer upp er dagen innan och bestämmer tillsammans med er en dag och tid som passar er. Observera! Om du väljer att din försändelse ska stå längre än 3 arbetsdagar på terminalen ifrån den dagen du blir aviserad/uppringd så tar DSV ut en magasineringsavgift på 350:-/dag som faktureras till er i efterhand.
Hämta i butik Uppsala – 0:-
Hämtas i en av våra butiker: Gamla Uppsala 17, 755 94 Uppsala. Tel: 076-863 96 34 Du får ett SMS när dina beställda varor är redo att hämtas.
Hämta i butik Nyköping – 0:-
Hämtas i en av våra butiker: Spelhagsvägen 6, 611 31 Nyköping. Tel: 073-676 24 14 Du får ett SMS när dina beställda varor är redo att hämtas.
Lagstadgad ångerrätt och förlängd ångerrätt genom ”öppet köp”
När du som konsument handlar varor på internet har du normalt 14 dagars ångerrätt enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Vi har valt att genom ”öppet köp” förlänga din lagstadgade ångerrätt till 30 dagar. Detta innebär att du har rätt att frånträda köpeavtalet, inom 30 dagar (istället för 14 dagar) från det att du tagit varan i fysisk besittning eller, vid beställning av flera varor, från det att du tagit den sista varan i fysisk besiktning.
Vill du utöva öppet köp-möjligheten måste du inom 30-dagarsperioden meddela Gasoltuben.se om att du vill frånträda köpeavtalet och därefter returnera produkten till Gasoltuben.se. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig och att produkten är helt oanvänd. Se avsnittet gällande Retur för mer information om hur du registrerar din retur och returnerar din produkt för att på snabbast sätt slutföra ditt returärende.
Du har inte ångerrätt om:
Vid köp av tom gasoltub: Du kan inte returnera en gasoltub som du har fyllt med gasol en gång/eller bytt in mot en full gasoltub. Fraktbolagen kräver 100 % gasfria gasoltuber vid returer.
Har du beställt en fylld gasoltub som levereras på pall måste den vara i samma skick som när den levererades.
När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
Utöver lagstadgad reklamationsrätt omfattas Gasoltuben.se produkter även av en produktgaranti. För specifik garantitid, se respektive produktbeskrivning. Din orderbekräftelse gäller som garantibevis. Förvara därför dokumenten väl.
Vid köp av Gasoltub: Att köpa en gasoltub innebär att man köper in sig i ”systemet” att du har en gasoltub som du använder, när den sedan är tom så byter du in den eller fyller på den och det är då alltid företaget som fyller på gasoltuben som är ansvarig att hålla koll på provtryckningsdatum och övrigt skick på gasoltuben. Gasoltub som köps på gasoltuben.se är alltid fabriksny eller reviderad/nyprovtryckt och den är såklart också typgodkänd och tas emot hos alla Sveriges gasolförsäljare med untantag av P11 Light och P5 light som endast kan fyllas på hos företag som säljer/fyller direkt från egen gasoldepå/cistern.
Vid köp av produkt: Vi lämnar minst 2 års garanti på alla produkter, och vid problem med en produkt inom garantitiden så ersätter vi denna med en ny likadan produkt och returnerar den defekta produkten, Frakt och returkostnaden betalar Gasoltuben.se. Vissa produkter gäller längre garantitid, detta står då angivet i produktbeskrivningen.
Undersökning av produkt ska göras direkt vid leverans för att kunna reklamera fraktskadade eller saknade produkter. Om produkten är skadad vi leverans så behöver du direkt meddela oss på info@gasoltuben.se. Vänligen bifoga bild på emballage och skadan på produkten.
Om du har valt hemleverans utan avisering ställer fraktbolaget bara av dina produkter. Om det då är en fraktskada på din produkt blir det svårt att gå vidare med detta. Fraktbolaget motsäger sig all ansvar för produkterna de lämnat av utan avisering.
För serviceärende, kontakta Gasoltubens kundtjänst. Vänd dig i första hand till info@gasoltuben.se, alternativt besök någon av våra anläggningar i Uppsala eller Nyköping. För lättast hantering, se till att ha ditt ordernummer nära till hands.
Undersökning av produkt ska göras direkt vid leverans för att kunna reklamera fraktskadade eller saknade produkter. Om produkten är skadad vi leverans så behöver du meddela oss på info@gasoltuben.se. Vänligen bifoga bild på emballage och skadan på produkten. Om du har valt hemleverans utan avisering ställer fraktbolaget bara av dina produkter. Om det då är en fraktskada på din produkt blir det svårt att gå vidare med detta. Fraktbolaget motsäger sig all ansvar för produkterna de lämnat av utan avisering.
Eventuell kostnad för frakt och undersökning kan begäras av Gasoltuben för det fall en returnerad produkt visar sig vara felfri alternativt att skadan annars inte omfattas av Gasoltubens ansvar. Gasoltuben ansvarar för fraktkostnaderna i samband med reparation vid en korrekt reklamation gjord inom garantitiden eller den lagstadgade reklamationsfristen. Kontakta Gasoltubens kundtjänst på telefonnummer 010-1604050 för att initiera ditt serviceärende.
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt dataskyddsförordningen GDPR rätt att få den information som vi har registrerat om dig.
I tillägg därtill kan du när som helst begära rättelse, blockering eller permanent borttagande av dina personuppgifter i den mån dessa är inkorrekta. Vi noterar dock att för det fall vi är skyldiga enligt lag att lagra dina uppgifter, kan uppgifterna enbart blockeras.
Du är välkommen att kontakta oss på info@gasoltuben.se om du vill utöva dina rättigheter enligt ovan eller har frågor angående våran Private Policy.
Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.
Gör du din beställning för kl 12:00 på förmiddagen skickas produkten/produkterna ut enligt listan nedan.
Bring – Alla paket under 35kg skickas med Bring från vårt lager mån, ons, fre.
DSV – Alla produkter över 35kg samt fyllda gasoltuber skickas på pall med DSV varje dag.
Paket 20kg – Leveranstiden är 1-3 vardagar till ditt närmsta ombud från det att paketet lämnat vårt lager.
Företagspaket – Leveranstiden varierar beroende på företagets postnummer. 1-3 vardagar från vårt lager till din närmsta inläsningscentral. Utkörningen av ditt paket beror på vilka dagar fraktbolaget har utkörning till företagets postnummer.
Hemleverans utan avisering – Leveranstiden varierar beroende på ditt postnummer. 1-3 vardagar från vårt lager till din närmsta inläsningscentral. Utkörningen av ditt paket beror på vilka dagar fraktbolaget har utkörning till ditt postnummer. OBS Fraktbolaget motsäger sig allt ansvar om eventuella transportskador vi leverans utan avisering.
Hemleverans med avisering – Leveranstiden varierar beroende på ditt postnummer. 1-3 vardagar från vårt lager till din närmsta inläsningscentral. Utkörningen av ditt paket beror på vilka dagar fraktbolaget har utkörning till ditt postnummer. Fraktbolaget ringer 30 min innan leverans. Om ditt paket står längre än 3 dagar på terminalen tar fraktbolaget ut en magasinavgift på 350:-/dag som faktureras i efterhand.
Ej uthämtade paket
Ditt paket ligger kvar på ombud i 14 dagar innan det returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-
OBS: Avvikelser kan förekomma vid hög belastning på lager och eller förseningar hos fraktbolag. Om en vara har oss medvetet avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.
Dina åtagande vid retur är att varan måste vara i nyskick och alla tillbehör skall finnas med vid retur. Det är tillåtet att testa produkten utan att det påverkar produktens art, egenskaper eller funktion. Om produkten bedöms som mer än testad eller om tillbehör saknas kommer vi att neka returen. Produkten skickas då tillbaka och fraktkostnad kan tillkomma.
Reklamation – Om produkten anses som reklamation tar vi tillbaka den till vårt lager och en tekniker får titta på produkten. Om då produkten fungerar felfritt så kommer vi att debiterar för fraktkostnaden samt att vi skickar tillbaka produkten till dig. Om det är fel på produkten kommer vi att skicka ut en ny produkt samt att vi står för alla fraktkostnader.
Vid köp av tom gasoltub: Du kan inte returnera en gasoltub som du har fyllt med gasol en gång/eller bytt in mot en full gasoltub. Fraktbolagen kräver 100 % gasfria gasoltuber vid returer.
Har du beställt en fylld gasoltub som levereras på pall måste den vara i samma skick som när den levererades.
Ångerrätt – Om du vill returnera en produkt pga felköp så får du stå för fraktkostnaden själv. Vi kan hjälpa dig med detta men då kommer det ett avdrag på återbetalning för fraktkostnaden. Vi hjälper dig enklast med returer via mejl på info@gasoltuben.se
När din retur kommit till vårt lager och vi har gått igenom din produkt kommer vi att göra en återbetalning. Se även konsumentverket gällande distansavtalslagen & E-handel.
Returer måste skickas med företagspaket direkt till vårat lager i-invest AB, Stockvägen 4, 61175 Enstaberga, paket som skickas till ombud/utlämningsställe hämtar vi inte ut.
Få ditt köp skyddat upp till 50.000 kr om något problem inträffar. Som medlem på PriceRunner ingår alltid Köpgaranti hos oss. Denna tjänst är gratis och gäller för registrerade PriceRunner medlemmar.
För dig som inte är medlem på PriceRunner och besökt oss genom deras tjänst så kan du ändå få ditt köp omfattat av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är att inom en timme registrera dig gratis på deras hemsida. Det går på ett kick! Besök PriceRunner för gratis Köpgaranti
PriceRunner Köpgaranti ersätter dig för skada på varan vid leverans, trasig vara, om en enskild vara saknas vid leverans, om varan är felaktig eller om leverans av varan uteblir. Tänk på att beställningen måste vara adresserad till dig som privatperson.
Du får endast ersättning för direkt ekonomisk skada som du lidit, inköpskostnader och fraktkostnader. Köpgarantin lämnar ingen ersättning för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeminskning eller uteblivna intäkter.
Besök PriceRunner för en lista på ej omfattade kategorier samt fullständiga finstilta villkor för Köpgarantin.
Endast en del av butikerna hos PriceRunner omfattas av Köpgarantin. Vi är en av dessa butiker. I deras tjänst är butiker som omfattas markerade med Köpgaranti-symbolen vid sina namn. Målet med Köpgarantin är att konsumenter som näthandlar ska känna sig tryggare.
Visste du att PriceRunner är Sveriges främsta tjänst för produkt- och prisjämförelser som sedan 1999 hjälper över 1 miljon svenskar att göra bättre köp varje månad. Tjänsten är oberoende och låter ej butiker påverka den information som du som kund tar del av.