FRÅGOR OCH SVAR

Här hittar du svar på de frågor vi får oftast från våra kunder. Hittar du inte det svar du söker är du välkommen att kontakta oss.

Retur

Så fort din retur är hanterad och godkänd av oss kommer du bli återbetalad till det betalningsalternativ du angivit vid köp. Det kan ta upp till 14 arbetsdagar för vårt lager att behandla din retur efter att den ankommit vårt lager. 
 
Det tar upp till 7 arbetsdagar innan pengarna syns på ert konto eller faktura. Om du har valt faktura från Klarna som betalningsalternativ så kommer de returnerade varorna korrigeras på din faktura. 
 
När du gör en retur och har valt faktura via Klarna som betalningsalternativ ber vi dig att pausa/flytta fram förfallodatum på din betalning hos Klarna. Detta för att inte riskera påminnelser och krav i väntan på hantering och återbetalning av din retur.
 
Klarna når man enklast via telefon: +46 (0)8 – 120 120 10 eller via deras kundservice på nätet genom att klicka här

Vår ambition är att du som kund ska vara nöjd med din vara och du har alltid rätt att försiktigt undersöka varan. Om varan inte är enligt din förväntan har du ångerrätt och rätt till öppet köp i 30 dagar.

Dina åtagande vid retur är att varan måste vara i nyskick och alla tillbehör skall finnas med vid retur. Det är tillåtet att testa produkten utan att det påverkar produktens art, egenskaper eller funktion. Om produkten bedöms som mer än testad eller om tillbehör saknas kommer vi att neka returen. Produkten skickas då tillbaka och fraktkostnad kan tillkomma. 

För att göra en retur ring oss på kundtjänst eller kontakta oss via vårat formlär. Vi kommer tillgodose er med all information som behövs samt fraktsedel för att kunna utföra returen.

Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer in till oss. Det är därför viktigt att du noterar kolli-ID på paketet som du sänder i retur till oss och be om kvitto när du lämnar in returen hos ditt ombud. 

Du kan läsa mer om returer på våran villkorssida

Så länge din beställning inte har hanterats eller är leveransklar kan vi hjälpa dig med att ändra eller korrigera din beställning. Är din beställning under hantering eller redan har skickats från vårt lager och du önskar byta ut eller lägga till produkter på din beställning ber vi dig lägga en ny.

Önskar du göra ett byte på en produkt du redan fått så är det smidigast för dig att göra en retur på den produkt du önskar byta ut och därefter lägga en helt ny beställning på den produkt du önskar i byte.

Om Du som privatkund inte är nöjd med din vara har Du öppet köp i 30 dagar och därmed också rätten att returnera din vara till oss inom samma tidsperiod, från det datum då du mottog den sista varan i din beställning.

Vid ångerrätt och öppet köp hos oss har du rätt att försiktigt undersöka varan. För att kunna återlämna varan måste den vara i oförändrat skick och i originalförpackning om sådan finns. Varorna skall vara väl paketerade så inte produkterna skadas i leveransen tillbaka till oss. Notera att originalförpackningen ej skall användas som yttre emballage/ytterkartong. Varan ska vara komplett tillbaka till oss vilket innebär att tillbehör, bruksanvisning, produktförpackning, inneremballage mm skall inkluderas i returen.

Förpacka varan väl. Du som kund ansvarar för att varorna kommer fram hela och står därmed  för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Använd ytteremballaget du fick varan i, skicka inte i originalförpackning då produkten kan skadas.

Du som kund står för returfrakten/fraktkostnaden vid retur till oss. Vi hjälper dig självklart med detta. Kontakta oss på kundtjänst.

Hittar du inte din fråga här? Vänligen kontakta